dilluns, 20 de juny del 2016

Itinerari per l’Obac. Els avencs de la Coma d'en Vila i Codolosos (1)

De nou ens endinsem pel Parc Natural de Sant Llorenç de Munt i Serra de l’Obac.

Aquest cop l’Antoni Torra que va completant les visites de cavitats d’aquest relleu conglomeratic que figuren en el seu llistat de “pendents de localitzar”, ens proposa...i un grupet acceptem, fer una “travessa” per enllaçar l’avenc de la Coma d’en Vila i l’avenc dels Codolosos

Deixem un vehicle a l’inici de la caminada i els altres a Mura, per tal d’alleugerir el trajecte de tornada. Després d’esmorzar al Casal de la Gent Gran de Matadepera, i realitzats tots els preparatius, deixant els vehicles als dos extrems de la ruta, comencem a caminar a les 11h. des del Coll d’Estenalles. Després de localitzar, amb alguna dificultat imposada per l'atapeïda vegetació, i visitar les dues cavitats, i evidentment sense dinar, arribem a Mura a les 19h.

Valors paisatgistics i naturals de l'itinerari de coll d'Estenalles a Mura.
La freqüentació excursionista del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i de l'Obac fa que existeixen recorreguts documentats i vídeos explicatius que documenten adequadament aquests indrets.
En bona part coincidents amb l'itinerari que vam seguir, tot i les incursions fora del camí per localitzar les cavitats, ens plau inserir un parell de documents que creiem prou interessants.
La nostra jornada fou tan assolellada com correspon a l'època però en bona part vam poder gaudir un refrescant ventet.

Visita del 16.06.2016
El grupet d'aquest Espeleodijous era format per: Dolors Boter, José Hidalgo, Jaume Julià, Jordi Perera, Toni Robert, Antoni Torra i "Víctor"

En Jordi va seguir amb el seu GPS el camí, i gràcies al seu domini de l'eina, vam encertar la bona sendera, amb alguna drecera inclosa, i sobre tot, ens vam aproximar a l'entorn de les cavitats, tot i que la localització última exigeix una recerca de detall, gens fàcil entre la vegetació, de la que ningú s'escapa de sortir-ne esgarrapat.

Aquí insereix-ho la superposició dels track sobre el mapa, que segons diu el Jordi han estat "polits" per alliberar-los de les marrades prescindibles.

El tercer tram, de l'avenc del Codolosos fins a Mura, vam anar seguint el GR senyalitzat amb indicacions a les desviacions, amb amb possibilitat d'anar directament cap el poble o fer una variant que passa per la cova de Mura.

...segueix en l'apunt de demà...