dilluns, 15 de setembre del 2014

Travessa Grans Canaletes - Canaletes

Vacances 2014 al Conflent
Els 15 dies que tenim de vacances decidim anar al Conflent amb la idea de visitar algunes de les coves que es troben a la nostre Catalunya Nord.
Avanç  de marxar comprem el llibre de “Cova de Fullà-Canaletes del Col·lectiu Conflent Subterrani” imprescindible per trobar  tota la informació relacionada amb la primera travessa que decidim fer i que es la que us presentem tot seguit.
Extret amb autorització del llibre Cova de Fulla-Canaletes (2008)

Travessa Grans Canaletes - Canaletes
Hem de dir que el primer dia vàrem anar a fer la visita turística a la cova de Canaletes per tal de tindre una idea de a on aniríem a parar en el cas que aconseguíssim fer la travessa.
Després de fer tots els tràmits per tal de rebre el permís d’entrar, ens presentem a les 10 del matí a l’aparcament, preparats amb tot el nostre equip per tal de poder entrar abans que els visitants.

Amb un moment arribem fins al final del tram turístic, a la sala del “Temple d’Angkor”  i comencem la nostre “aventura”.
Baixem fins als “3 guardians” i  remuntem una mica fins a la “Galeria dels Macarrons”, profusament decorada amb finíssims macarrons i columnes.
Accedim a la “Sala dels Blocs” per una escala i ens endinsem a la “Galeria del Cul de Sac” i tal com el seu nom indica, hem de retrocedir i ajudants per alguna que altre fita arribem a la “Sala de les Columnes”.
En aquest punt desemboquem a la Galeria Canaletes per la “Sala d’Amor”. Tot i haver-la vist una i altra vegada a fotos i llibres, es espectacular, blanquíssima, imponent.
Ens entretenim fen fotos i mes fotos.
A partir d’aquí i per uns graons tallats a la pedra i una corda per ajudar a grimpar, anem a parar a la  “Sala de la Foscor”, un nom molt encertat, ja que després de la sala tant blanca que acabem de passar, aquesta és de grans dimensions més fangosa i amb blocs, tot i així té racons amb formacions també blanques i algun gorg.
Seguim avançant per una galeria única, fins que veiem a la llunyania  la claror de la zona visitable de Canaletes  i donem per aconseguit el nostre objectiu quan veiem l'última formació curiosa que la guia ens ensenyà el dia abans a la nostra visita a Canaletes, “la cabreta a sota la palmera”.
El temps que ha estat de gairebé 3 hores i el recorregut d’uns 1.100 mts., per tant decidim que en lloc de sortir per Canaletes, tornem enrere  i desfem el camí, per poder tornar a gaudir d’aquesta oportunitat que hem tingut invertint amb la tornada tot just una hora.

Juli Serrano i Montse Roca

...seguira en els propers dies...