dijous, 30 d’abril del 2015

Avenc de la Bardissa, Ordal.

Visitat de nou el dijous 23.04.2015 per en José Hidalgo, Jaume Julià i Manuel Vizuete.

Situació
Un cop passat el coll de l'Ordal per la carretera N-340 en direcció a Vilafranca del Penedès s'inicia un llarg tram de la via; uns 650 metres després de passar el km. 1228 hi ha l'entrada d'una pista a la dreta, seguim i agafem un camí que passa per sota del pont.

Ja estem a l’altre costat de la carretera, agafem un camí a l’esquerra i després a la dreta fins que veiem una fita que indica l’accés a una sendera no gaire evident, remuntem i amb ajuda del GPS el trobarem a mitja alçada sobre el vessant esquerre del barranc en un indret molt embardissat.

Les coordenades son UTM ETR89 X404915, Y4582846 i 458m d’altitud (antigues ED50 X0405009 Y4583047 Z458m)

Descripció
L'accés es presenta amb una boca de 6 x 2,5 metres en forma d'embut selvàtic d'on sobresurt una figuera des d’on instal·lem al “natural”. Després de la primera rampa-ressalt, cal baixar un pou de 10 metres amb una boca estreta que tot i que s'eixampla, immediatament els companys Jaume i “Vizu” van preferir no franquejar-lo.

Baixo jo sol, trobo un spit en l’inici del pou i uns metres més avall un altre.

La profusió de concrecions és notable i a la base s'entra en coalescència amb dues xemeneies separades per un generós procés de reconstrucció. La xemeneia major té una alçada de 13,4 metres.

Nota anterior a l'Espeleobloc

José Hidalgo

1. ¡¡¡¡¡ 1 MILIO DE VISITES ¡¡¡¡¡
    i blog de referència per a molts.