divendres, 23 d’octubre del 2009

Puntuació dels articles

Tinc un problema: Com he de puntuar els articles?

Als inicis de l'Espeleobloc, no hi havia la puntuació dels lectors. Llavors no teníem cap problema. Ara, a més de llegir tot l'article, obrir tots els desplegables, veure tots els vídeos, etc. hem de reflexionar sobre el seu contingut si volem donar una puntuació.

Jo diria que, als inicis, les puntuacions eren més estrictes; com a poc, una estrella menys que la mitjana d'avui dia. És que els articles no eren tan bons? No ho crec. Tampoc dic que les puntuacions més altes d'ara no siguin merescudes.

Els criteris de puntuació poden ser molts:
-Per l'autor. Sempre podem tenir preferències
-Pel tema. A cadascú li agrada més o menys una determinada temàtica
-Per les fotos, vídeos, etc. que sigui material original de l'autor o treta d'altres llocs
-Per la part o totalitat de l'escrit, que sigui original de l'autor
-Per l'interès purament literari, tècnic, científic, etc.
-Pel tipus de informació; divulgació d'esdeveniments; aparició de revistes o llibres; temes especialitzats, etc.
-Per la seva extensió; feina de traduir; buscar informació; inserir vídeos, etc
I molts criteris més...


Hi ha moltes possibilitats que, encara que sigui inconscientment, ens deixem portar per la puntuació dels que ho han fet abans de nosaltres. Sí, ja sé que això no hauria de ser, però jo crec que hi pot haver una certa influència. És com a qualsevol reunió de persones a on s'hagi de donar una opinió, i sempre parlant en general, si el primer diu sí, hi ha bones possibilitats que el segon també digui sí. Jo procuro veure primer l'article i tot seguit puntuar.

Una solució per no deixar-nos influenciar seria que tinguéssim que votar sempre com si fóssim els primers i que després aparegués el total dels que ja han votat.

Pot ser jo m'estic complicant la vida i a la fi no n'hi ha per tant. M'agradaria que donesiu la vostra opinió.

1 comentari:

  1. Hola una solució seria que el que votes deixes la seva opinió de per que a votat als comentaris.

    ResponElimina

Us animem a fer observacions per explicar, il·lustrar, o criticar el contingut d'aquest article. Moltes gràcies per la vostre col·laboració.

Circumstancialment aquesta opció resta suspesa.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.