dissabte, 31 de maig del 2014

Micro campanya de cap de setmana al Montsec d’Ares (2)

... segueix de l'apunt d'ahir...

2.- Grallera del Picon Bernat
ED50    X  316957  Y  4657706  SNM  1470 (boca del cartell amb rampa)
             X  316960  Y  4657723  SNM  1464  (boca aèria)

Quan sortim del Graller del Clot de Pou, agafem un camí que va pràcticament paral.lel a la mateixa pista, però a l’alçada d’on ens trobem,  ja que el Picon Bernat està en direcció al pas de Colobó per una pista ampla i força planera, al cap d’uns 30 minuts hem de fixar-nos en una fita que hi ha per indicar a on hem de deixar el camí i baixar seguint més fites.
Desprès d'uns 15 minuts  arribem a l’avenc, que en realitat té quatre boques juntes, dos força grans i dos més petites. En una d’elles hi ha una placa amb el nom, però si baixem per aquesta, ens trobem una rampa molt pronunciada amb molta caiguda de pedres i vegetació, i amb molta merma de corda, en aquest cas es tindria que preveure portar una corda de 60 m.
Nosaltres optem per baixar per l’altre també gran  i que és pràcticament tota aèria fins a -34m. Totes aquestes boques s’uneixen formant un sol pou preciós amb moltes entrades de llum per tot arreu.
A banda i banda trobem dos vessants i cada un d’ells acaba a uns -39 m. Per una banda una sala mes baixa amb curioses formacions i el terra sorrenc, i a l’altra banda una sala més alta amb formacions força originals i el terra de pedres.
És un avenc que te moltes possibilitats, ja que muntant diverses instal.lacions pot donar uns efectes de llum i grandiositat molt fotogènics.
Per tornar al cotxe, tornem a la pista que hem deixat i la continuem endavant direcció al pas de Colobó i  d’allà tornem enrere per la pista principal i arribem al cotxe en una hora, que seria el que tindríem que fer si sols anem a fer aquest avenc, tot i que si es disposa d’un 4x4 es pot arribar mes a prop.
Per avui ja en tenim prou, demà serà un altre dia

Juli Serrano Montse Roca

... segueix en l'apunt de demà...