dilluns, 9 de març del 2009

El flash de la Nikon no pita!

Al desembre del 2008 vaig a anar a fer fotografies a tres o quatre coves del Montsec amb dos acompanyants no espeleòlegs, el biòleg i fotògraf professional Roman Montull (BioTOPs) i el meu bon amic el foto-documentalista Manel Quiroga. Tots dos, companys habituals de barrancs i ferrades.

Gracies a les indicacions que m’avia donat uns dies abans en Xavier Tomàs vam localitzar de seguida la petita Cova del Brugal.


Com ja sabreu, els dos llocs on surt publicada donen una situació inexacta. No es troba a la mateixa canal que surt des de la corba de la pista on es deixa el cotxe, sinó pujant uns 40 metres una canaleta afluent que surt a l’esquerra i just al començament d’aquesta.

Primer varem entrar Roman i jo. Cadascú amb la seva Nikon. Jo amb els meus flashos i cèl·lules mentre que el biòleg nomes comptava amb el petit flash TTL que aquestes màquines reflex acostumen a dur incorporat, plegat a la part superior.

Al cap, jo porto un vell Galibier amb la instal·lació Petzl Laser. I deixo que el Roman estreni el meu nou casc Petzl amb llum de 14 leds i es vesteixi amb una granota verda que fa que sembli un llangardaix! Es la primera vegada que es posa equipament d’espeleòleg.

Comencem la sessió fotogràfica i Roman troba que el flash no li dispara. Fa la foto però no surt el llum. Es comença a preocupar. Serà la humitat? Jo faig les meves fotos. La coveta no dona per molt.


Sortim i mirem si la seva D-80 te alguna averia. No, el flash ara, a l’exterior, funciona perfectament. Quin misteri! Quin xurro de càmeres que sempre fallen en el lloc mes inoportú! Les malediccions habituals....

De Brugal anem al Congost de Terradets i ens dirigim al Forat de l’Or. Entrem els tres. Roman torna a intentar fer fotos i de nou sense èxit.

El flash no dispara.

Manel i jo ens el mirem, descobrim el misteri, li expliquem i tots tres comencem a riure!..... Cada cop que Roman aixeca el flash i s’acosta la càmera als ulls per enquadrar i fer foto.... el flash toca el frontal Petzl i s’abaixa, desconnectant-se! Ara, descobert el misteri, l’home ja pot fruir de la cova i fer totes les fotos que vol.

I jo ara em pregunto: Quantes vegades no m’hauran sortit les fotos perquè sense adonar-me m’ha passat quelcom de similar......?

Jordi Lloret

1 comentari:

  1. I sort que aquest parell en van veure a temps, així vaig poder encara fer unes quantes fotos de les coves d'aquesta sortida, Ah!, per cert, la Nikon era una d-200 i no una D-80 (ai, Jordi, quin despiste !!!). Román

    ResponElimina

Us animem a fer observacions per explicar, il·lustrar, o criticar el contingut d'aquest article. Moltes gràcies per la vostre col·laboració.

Circumstancialment aquesta opció resta suspesa.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.