Probablement l’estalagmita més alta coneguda fins ara, sigui la denominada Torre de las Tinieblas, amb 67,2 m., mesura efectuada amb un fil enlairat per uns globus d’hidrogen.
En 1967 el Cubà Alejandro Romero Emperador, descobreix espeleologicament dins la Sierra d’Escambray la que es denominarà Cueva de Martin Infierno, amb 793 metres de longitud i 179 m de fondaria. La sala on s’ubica la Torre de las Tinieblas té 90 metres d’alçada i 200 de longitud.
Conscients de l’excepcionalitat de la troballa, finalment l’any 2002 és realitzà un documental:
“Después de acarrear unas cuatro toneladas de medios (plantas eléctricas, cables, equipamiento fílmico y de espeleología, comida...), con helicópteros, mulas y al hombro, 15 integrantes del grupo Samá, campesinos de la zona y el equipo técnico de Triplexfilms se instalaron durante las tres primeras semanas del pasado diciembre en la mismísima cueva de Martín Infierno, para filmar por primera vez a la formación calcárea recordista.
Para Germán Gutiérrez, director y camarógrafo, el documental tiene dos objetivos: mostrar en toda su dimensión la estalagmita más grande del mundo y entender cómo se creó la cueva Martín Infierno. "También por la parte cubana se pretende promover el sitio como un futuro lugar de visita del turismo nacional e internacional, aunque antes de que esto suceda se necesitará de todo un aprendizaje por ser un medio muy vulnerable, que exige mucho respeto y prudencia."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Us animem a fer observacions per explicar, il·lustrar, o criticar el contingut d'aquest article. Moltes gràcies per la vostre col·laboració.
Circumstancialment aquesta opció resta suspesa.
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.