dilluns, 6 de novembre del 2017

Avenc del cim de l'Obaga del Pollo

Correspon a la sortida de l'Espeleodijous del dia 26 d'octubre de 2017.

En el grup hi érem: Carmelo, Dolors, Juli, Toni, la Duna i en Jordi.

La convocatòria, feta amb anterioritat, era per visitar l'avenc Solsona, però com ens acostuma a passar últimament, unes baixes d'última hora i la lesió del Toni que no li permet de fer rapel ens fa canviar d'objectiu i reservar l'avenc Solsona per a més endavant.

Al Juli li havien recomanat el Bar "Mos de Tros" a "El Perelló" i és on vam quedar per esmorzar. Allò més que un esmorzar va ser un daltabaix, quin tip de menjar 😂.

Com deia,  vam canviar l'objectiu i vam triar l'"Avenc del cim de l'Obaga del Pollo", que es a tocar de l'Avenc Solsona.

Localització:
Sortint d'El Perelló  per la carretera TV-3022 cap a Rasquera i poc després del km. 7, a l'esquerra, surt una pista (GR-192), amb algun cartell que indica cap a la Cova Mallada. Abans d'arribar al Mas de Vetetes, a la dreta, surt una pista que segueix el GR i al poc es torna a desviar a la dreta cap al Mas de Naqueres, ja des d'aquí s'enfila cap a la carena de la Serra del Boix. Just al coll, hem de deixar els cotxes i agafar un corriol que més o menys segueix la carena cap a la Mola del Boix, un xic més enllà de la Mola, el corriol gira bruscament a l'esquerra, es el moment de deixar-lo i pujar per la dreta fins a la cinglera, baixar una mica i el trobarem amb facilitat, hem caminat 2.5Km i un desnivell d'uns 90mts.

Les coordenades son:  31 T 298873 4533241
Ens havien dit que la cavitat estava instal·lada amb cordes fixes, certament hi havien algunes cordes, en vam trobar a faltar d'altres però les que hi havien ja havien passat amb escreix l'edat de Jubilació.
La primera instal·lació es una mica "atlètica" els més baixets hauríem patit, nosaltres vam lligar a l'arbre i cadascun va fer el que va voler.