diumenge, 2 de setembre del 2007

Les coves al cinema recent

La vessant aventurera i misteriosa que té el mon de l’espeleologia, ha estat aprofitada darrerament pel cinema comercial internacional, que ha utilitzat el paisatge subterrani com a marc d’acció de pel•lícules angoixants i terrorifiques. No entrarem en la qualitat cinematografica, però a continuació, en destacarem les seqüencies que mostren (gairebé deformen) l’ambient de les coves:

En The Cave, la cavitat té el paper de protagonista principal, i la filmació és de qualitat tot i algunes errades i exageracions. Es deixa veure.





En The Descent, tambè la cavitat es el marc fonamental del film. La imatge molt fosca, potser, per fer-la mes realista, no ens permet gaudir de les formes subterrànies. Sang i fetge, prescindible.





En Turistas, la cova representa només una de les escenes, i gairebé tot es subaquàtic (amb una sorprenent exploració en apnea). No la recomanem.





La producció espanyola recent també ens ha ofert un parell de títols, amb una aparició de cavitats en un entorn realista, curiosament totes dues amb el mateix actor principal en Carmelo Gómez.

En primer lloc destaquem La noche de los girasoles. Les imatges de les seqüencies de la cavitat son correctes i no hem trobat greus errades tècniques. Correcta.





La segona producció, estrenada divendres 31 d'agost, és La Carta Esferica. Apareix una curta seqüència espeleosub en travessar un túnel submarí. Des del punt de vista espeleo la filmació és bona però tan marginal que no justifica l’interès dels espeleòlegs.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Us animem a fer observacions per explicar, il·lustrar, o criticar el contingut d'aquest article. Moltes gràcies per la vostre col·laboració.

Circumstancialment aquesta opció resta suspesa.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.