dimecres, 15 de juny del 2016

La cova de les Campanes. Montsant (2)

...segueix de l'apunt anterior...

La visita a la cova de les Campanes per l'Espeleodijous
Finalment gràcies al company José Hidalgo que va dedicar-hi dues sortides a la localització, el passat dijous 09.06.2016 vam anar-hi sense pèrdua sis companys de l’Espeleodijous: Dolors Boter, Jaume Julià, José Hidalgo, Jordi Perera, Toni Robert i “Víctor”.

Itinerari d'accés
Carregats (amb material personal i col·lectiu per davallar els diferents pous), en un dia assolellat i calorós, la marxa d'aproximació va resultar prou dura per les nostres envellides cames. Vam trigar tres hores i mitja per arribar-hi (amb poc més de 10 minuts d'aturada al Clot del Cirer), i el retorn amb més estona de baixada, segons el cronometratge d'en Jordi, fou de 3,48 hores per fer els 6,5 km amb una nova aturada al Clot per refrescar-nos i "dinar-sopar" a les set de la tarda... un total d'horari efectiu caminant de tornada de 2 hores i 32 minuts.

En síntesi sortim de La Morera del Montsant, pugem amb bon camí pel camí del Montsant o grau de la Grallera, carenegem per la Serra Major, Piló del Senyalets i Pi del Cugat. D’aquí baixem per una sendera fins el sorprenent verd Clot del Cirer (amb aigua!). Continuem per un corriol per la Falconera que continua davallant. Carenejant pel serrall del Sarraí arribem al bosquet on es troba la cavitat. En la sendera hi ha una estaca de ferro ben visible i justament al costat un petit enfonsament que voregem per arribar a la boca de la cova de les Campanes.
Tot seguit us mostrem un seguit d'imatges d'aquest itinerari d'anada tal com el vam fer nosaltres.
...segueix en l'apunt de demà...

1. Ja sou massa grans per aquestes caminates...i carregats.