dilluns, 16 de juny del 2014

Forat de l’Obaga de la Maçana

Aprofitant la festa del dilluns 9 de juny, ens arribem fins a Camarasa.

Situació
Anant en direcció La Pobla, just passat el desviament que baixa fins el Club Nàutic del Pantà, i en el punt km. 53, trobem una pista a ma dreta en direcció a La Maçana.
La seguim uns 2 km. fins a l’encreuament amb el barranc de Figueretes, on deixem el cotxe.
Continuem a peu pel camí per la riera direcció avall, com si tornéssim a la carretera, fins a trobar un senyal groc de “camino particular cortado” amb una fita al damunt d’una pedra.
També hi ha una altra forma d’arribar-hi que és, deixant el cotxe a la carretera on es creua el Barranc de Figueretes i remuntant la riera fins arribar també a aquest punt.
En quant a la distancia és mes curt, però ens ha semblat mes segur  deixar el cotxe a la pista, en lloc de la carretera, i per altra banda, el camí de la riera no sabem si està desbrossat des de baix, en canvi, des de la pista està molt be.
A partir d’aquí agafem un corriol que puja pel marge esquerre hidrogràfic, al principi està ben fressat, però desprès  és una mica perdedor. Sembla que a l’any 2009 hi havia algunes cintes de plàstic lligades als arbres, però en aquest moment no n’hi queda cap. Igualment, arribem a la boca sense problemes.

La cavitat
La boca d’1x1.5m. té uns 2 metres. de pou, i tot i que no és necessària la instal.lació, hi posem una corda per tal que ens ajudi ja que rellisca bastant.
La cavitat es divideix en dues branques, seguint recte trobem un conducte d’uns 20 m. en forta baixada fins a -10m. amb moltes pedres i amb alguna formació i petites banderes.
La branca que surt a l'esquerra, és la mes espectacular, tot i que és una llàstima que el fàcil accés a aquesta cova hagi donat peu a moltes formacions trencades.
Fa un recorregut d’uns 80 metres. en sentit ascendent  fins a +12.  Columnes, colades, i tot tipus de formacions, fa que ens hi estem mes de 2 hores fent  fotografies.

Juli Serrano Montse Roca

1. Enhorabona Juli i Montse! Sempre esteu donant bones idees (amb fotos maques) per cavitats wapes per anar-hi!