dijous, 11 de maig del 2017

L'Avenc Lung. Garraf.

El passat 4 de maig ens trobem Ricard Alsina, José Hidalgo, Jaume Julià, Toni Robert, Rafael Solanes i Dolors Boter.

Com que no tenim clar el camí d'accés, mentre esmorzem es decideix el tema. Alguns creien que des de La Pleta podia ser més curt però no s'acabava de veure cap camí factible sobre el mapa, així que al final decidim fer cas a l’Espeleoindex i anar-hi pel Fondo de Vallbona. Els GPS ens indiquen un desnivell de 200m aprox i uns 900 en línia recta, el recorregut real fou de 2.500m.
Arribem a una esplanada on podem deixar els cotxes, a la qual accedim a través de la Urbanització Rat-Penat i d’allà ja surt un corriol que remonta la riera.
Al principi és relativament còmode però poc a poc  es va desdibuixant i s’ha de seguir riera amunt entre matolls i petites grimpades. Anem seguint les indicacions de l’Espeleoindex i la direcció que marquen els GPS, però el camí es fa feixuc i triguem més del que esperàvem.
Un escurço en el camí
Trobem el corriol que per la riba esquerra s’enfila per uns marges abandonats, per sobre de la riera i finalment arribem al lloc que en diuen “El Jardí”, una zona plana al costat d’una cabana en runes i una mica més amunt seguint sempre la riera de Vallbona, hem arribat al lloc. Constatem que un dels GPS diu que hem arribat i l’altre, una mica més precís, ens dóna una distància encara de 20m. Fem cas i efectivament trobem l’avenc.
Hem trigat gairebé 3 hores, fem la cavitat i tornem pel mateix camí.

El que sí hem constatat és que des de La Pleta encara és més complicat arribar-hi.

L'Avenc Lung
No veiem cap capçalera equipada i utilitzem un arbre proper i un pont de roca, amb tot i això el fregament és inevitable i intentem protegir-lo amb un “plastic” del Jaume.
restes de pintura
Des de la boca s’entra de costat en un pou de poc més de 9 metres que s'anirà eixamplant fins arribar a prop de 2 metres de diàmetre. La seva base és un curt pendent que enllaça amb l'inici del segon pou. Aquesta darrera vertical de  10,5 metres de fondària és més estreta que el pou anterior.

Text: Dolors Boter
Fotos: José Hidalgo

1. Bona excursió. Probablement aquestes fotografies són les primeres que es fan de l'avenc Lung. L'aproximació des de la Pleta, l'hem fet vàries vegades, i efectivament és molt més curta, però la primera baixada es força accidentada. M'ha agradat força aquest post, tant el text de la Dolors com les sempre bones fotografies del José.
    Salut,
    Enric P.

2. Bon reportatge y reconeixement per la diícil i feixuga aproximació.
    Trobo a faltar en el post alguna foto de Rafael Solanes el qual va ser el primer en donar imatges en el grup de whassapp.

3. En el espeleoindex, ya hay unas fotos de Jordi Navarro.
    Jose Hidalgo.

4. Gràcies per l'aclariment de les fotos, efectivament les fotos que hi ha a l'espeleoíndex són nostres.