dilluns, 14 de setembre del 2015

Canaletes – Galeries del Riu

En la última setmana d’agost, que passem a Villafranca de Conflent, fem dues entrades a Canaletes, amb els amics Carmelo Blanco i Montse Amorós.
Villafranca de Conflent
El primer dia, anem a la xarxa inferior per fer la zona de les Galeries del Riu.
Fem el camí que hi ha des de l’aparcament  fins a la entrada de Canaletes, que aquesta setmana es la darrera que  encara està oberta al públic, ja que a partir de setembre sols resta oberta Grans Canaletes.
Baixem per la Galeria de l’Escala que hi ha instal·lada fixa, i en poca estona, estem a la Sala de la Cisterna.

Sala de la Cisterna
D’es d’aquest punt anem primer a la Galeria del Riu Delta, amb formacions i meandres plens de sorra per la erosió de les aigües.

Riu Delta
Tornem enrere novament fins a la Cisterna per fer la Galeria Entre Rius per tal d’accedir al Riu Vell. Tot i que el sol es amb quantitat de sorres, hi ha llocs amb profusió de formacions.

Galeries del Riu

Galeria del Sifó Terminal
En el punt mes gran i àmplia de la galeria trobem el principi de la Galeria del Sifó Terminal que hi accedim per una grimpada fàcil i ens trobem amb una preciosa galeria que desemboca a la sala inclinada i fins arribar al sifó terminal on trobem els gourgs al terra amb les formacions en forma de flor.

Galeria del Riu Nou
Anem tot seguit a la Galeria del Riu Nou, de dimensions no massa grans però recoberta en la seva totalitat per formacions de tota mida i forma.
Tornem a la intersecció amb la Galeria del Riu Vell i avancem fins al Patte D’Oie per tornar a la Sala de la Cisterna per la Galeria del Riu Superior.
No podem mes que meravellar-nos un cop mes per tot el que aquesta cova ens ofereix.

Text: Montse Roca
Fotos: Juli Serrano

...segueix en l'apunt de demà...