dimecres, 10 de juny del 2015

Cova de les Rondes (2)

...segueix de l'apunt d'ahir...

La Cueva de la “La Roca del Frare” en La Llacuna, Comarca del Penedés
Núria Rafel i Fontanals. Pyrenae  1977: Vol.: 13 - 14

Accedint per la boca de la Cova de les Rondes es localitzen diverses mostres de condicionaments, graons i canalitzador de l'aigua d'escorriment de la paret que probablement obeeixen a la funció d'aixopluc o recer per pastors i tal vegada com a refugi-amagatall en la passada guerra "icivil".

Mesures atmosfèriques

Flora i Fauna
Els coneguts coleòpters cavernicoles Troglocharinus eran força abundosos i en Josep Pastor feu una bona recolecció.

Situació i accés
Creuem per l’interior del poble de La Llacuna en direcció al cementiri, aviat trobem indicacions que en dirigeixen cap al Camping Vilademàger / Cal Marquet situat a uns dos kilòmetres de la població.
Aquest és un bon lloc per deixar els vehicles i agraeixen que els informem d’on anem, i tractant-se de la visita a la cavitat voldrien que els hi diguem quan marxem per tal de saber que tot ha anat be. Aquesta gent tan amable ens suggereixen ja que anem amb vehicles tot terreny podem agafar la pista que surt a l’esquerra pocs metres abans d’arribar al càmping que ens aproparà encara més. Aquesta pista en forta pujada, primer amb un terra regular i poc després amb força rocam que aviat en un eixamplament ens recomana estacionar els vehicles.
Segons el GPS d’en Jordi Perera hem arribat a uns 150 metres de distància horitzontal de la boca de les Rondes d’acord amb les antigues coordenades. D’aquí ja veiem el cingle superior de l’escletxa principal. Ens enfilem a peu per una sendera amb fites que passa pel mig d’una zona d’escalada en blocs (boulders) i continuem amunt cap al singular monòlit de la Roca del Frare. Baixem a la trinxera i seguim cap a la dreta uns 30 metres on trobarem la boca de la cova/avenc de la Roca del Frare. Si seguim per l’interior de la trinxera un senderó ens mena en poc més de 150 metres a la boca de la cova de les Rondes.

...segueix en l'apunt de demà...