dijous, 22 de gener del 2015

L'avenc de l'Arlà (1)

El dia 6 de setembre vàrem anar a fer una visita a l’Avenc de l’Arlà a Albinyana  i ens va sorprendre molt gratament, i veient que havia feina a fer en quant a millorar instal·lacions i fer una mica de neteja els hi expliquem als amics de Madteam  en Carmelo Banco, Montse Amorós i Quima Bote i hi tornem el dia 3 de desembre i 11 de gener, i ara amb la feina mes avançada, fem l’article.

Un cop arribem al nucli de Les Peces  sortim per la part de d’alt del poble, i deixem el cotxe on hi ha un dipòsit d’aigua.
Seguim  un corriol amb pujada i després baixada, amb alguna fita, i en uns 20’ arribem a la boca.

Documentació

Extret de: Closas, J.(1935).-'Avenc de l'Arlà'. Sota Terra (II):17-21. Club Muntanyenc Barcelonès.

Extret de: Agüera, A.(1997).-'El macizo cavernoso de Albinyana'. Més Avall (1):14-102. SES- Club Esquí Puigmal. Barcelona.

Una curiosa història (extret d’Espeleoíndex)

Encara que és citat per Font i Sagué el 1897, per Faura i Sans el 1909 i per J. Ferraté el 1918, cap d'ells aporta dades sobre la cavitat.

El dia 3 de setembre de 1933, Andorrà, Closas, Espanyol, Garí, Morell, Reixach i Semir, es traslladen al poble de les Peces, agregat d'Albinyana, on els esperen en Lluís Porta i germans per realitzar l'exploració de la cavitat.

No obstant sembla ser que anteriorment a totes aquestes dates, concretament el 4 de setembre de 1858 ja s'hi va baixar per tal de recuperar el cadàver d'una persona que va ser assassinada i llençada a l'interior de la cavitat.

Extret de: Bofarull i Terrades, Manuel.(1995).-'Noticies de les Peces d'Albinyana'. Miscel·lània Penedesenca 1995 pp 141-162.

El crim de l'avenc de l'Arlà
../..

Extret del blog: El Barrinaire. 25.05.2010

Text: Juli Serrano i Montse Roca
Fotos:  Joaquima Bote, Montse Amorós i Juli Serrano

...segueix en l'apunt de demà...