dilluns, 22 de setembre del 2014

Travessa a la Cova de Cirac

Vacances 2014 al Conflent (2)
...segueix de l'anterior apunt...

Una altra travessa que fem, es la de la Cova Cirac.

Hi podem accedir des del poble de Cirac, seguint el C/ de la Cova fins a les afores del  poble, on hi ha aparcament per un sol vehicle a peu de boca, o be seguim la carretera passat el Càmping i quan arribem al recte del Canal de Boera, aparquem i caminem al costat del canal fins arribar a un desviament per trobar la boca a escassos 10 metres del canal.

Fitxa extreta del Sota Terra. Monografic Cova Lacambre (1986)
L’entrada és ample i una mica baixa, per accedir a una gran sala on hi ha una inesgotable cascada que te l’origen a les filtracions del mateix canal que passa per sobre.

A ma esquerra trobem un pou amb spits per davallar-lo i accedir a una sala sense sortida. Si la baixem, després hem de remuntar-la ja que no té continuació. Tornant a la sala, hem de fer un gir a la dreta per continuar per una galeria ampla i còmoda al llarg d’uns 50 m.

A ma esquerra surt una galeria accessible per un pas estret que més endavant s’eixampla, mantenint, però una alçada que no ens permet anar drets gairebé mai. Unes parets vermelloses deixen ressaltar algunes formacions blanques i algun gorg. Aquesta galeria queda reomplerta al final i tenim que retrocedir.
Tornem a la galeria i avancem per una rampa fins anar a localitzar a ma esquerra la instal·lació del pou de 8 mts. Podem deixar-la instal·lada i recuperar-la tornant a entrar per la cova, o be instal·lar amb doble si estem segurs de l’èxit de la nostra sortida per l’altra boca. Deixant el pou a ma esquerra, i si continuem per aquesta mateixa galeria, trobem a ma dreta i esquerra unes galeries que queden sens continuació. Tornem  la capçalera del pou per accedir a la part inferior. Baixem per un tobogan i ens endinsem a la part mes estreta, que és un seguit de meandres dividits amb diferents ramals.

Hem de trobar el camí correcte, sovint seguint el curs del rierol format per l’aigua que entra per la cascada del canal, ja que estem en un pla inferior, i també ajudats per algun senyal i fletxa que anem trobant.
La sortida és un tub que ens deixa tot just a escassos 15 m. per sota l’entrada.
És una cova molt complerta, ja que ens trobem amb una “integral” relativament assequible i que ens deixa gaudir per la varietat  de situacions que ens hi trobem, des de grans sales fins a estrets meandres.

...segueix en un proper apunt...