dilluns, 29 de setembre del 2014

Cova-avenc Pérez

Vacances 2014 al Conflent (3)
...segueix dels anteriors apunts...

Tot i que també és una travessa, amb entrada per  l’Avenc Pérez i sortida per la cova, ens hem assabentat de què el pas per l’avenc té unes quantes  estretors, així és que preferim anar a fer la cova, a la que vàrem entrar dues vegades.

Extret de Sota Terra 7
Entre el poble de Ria i Villafranca, i just avanç d’una serralleria, trobem a ma dreta una entrada amb un pont que travessa el Tet, just abans del pont es on deixem el cotxe. Travessem i seguim uns metres la carretera fins que a ma esquerra surten unes escales. Pugem i seguim el camí fins a un dipòsit d’aigua amb unes lletres pintades que es veu des de la carretera.

Just abans del dipòsit pugem per un corriol fins a la cresta. Si seguíssim cresta amunt, i junt a uns arbres, trobaríem la boca de l’avenc, un petit forat rodo obert al terra, però en el cas de la cova,  baixem per l’altra banda per anar direcció a ma dreta tot saltant els marges de pedra i anant a cercar un roure que hi ha a l’entrada de la cova.
L’entrada es un tub de petites dimensions, amb alts i baixos fins a desembocar a una saleta, on hem de trobar els passos entre blocs per tal d’anar a una sala mes gran amb unes formacions. Hem de dir, que el desenvolupament de la cova, està format per dos diàclasis superposades  i s’ha de trobar el pas, sovint entre blocs, per poder continuar la majoria de formacions estan seques i gairebé tot el terra es de sorra o pedres.
Anem deixant a ma dreta diverses galeries que ens portarien avall i que de moment no ens interessen, fins arribar a un punt que trobem instal·lació a banda i banda per tal de posar una corda i salvar una rampa molt relliscosa.
En aquest punt es desenganxa totalment la sola de la bota i tenim que fer un “invent” per salvar la situació i sortim.
Al cap de dos dies tornem a entrar  amb les botes que per sort portava de recanvi,  per tant, reprenem l’explicació en aquest punt. Hem baixat el ressalt i  trobem un conjunt de formacions remarcables, algunes de mesures considerables i a partir d’aquest punt ja accedim a les galeries inferiors.
Hem fet un recorregut d’uns 200 m. des de l’entrada i arribem a sota el pou de 10 m. que baixa de l’Avenc Pérez. En aquest punt, anem avall, assegurats per una altra corda que portem. Passem per la “Sala  Histèriques” on hi ha una gran profusió d’excèntriques.
Aquí les formacions son fantàstiques. Hem de buscar i entrar a tot els raconets que trobem en aquesta galeria, aquí trobem el “premi” al recorregut que hem fet.
...seguirà en un proper apunt...