dijous, 5 de juny del 2014

Fotografiant paisatges volcànics (1)

Jo no se vosaltres, però a mi, el fet de ser espeleòleg m'ha portat a què m'hagi anat interessant per tot el que estigues mínimament relacionat amb el mon subterrani, incloent-hi fenòmens i indrets que no tenen res a veure amb el carst.

Home, no arribo tant lluny com per col·leccionar taps de Rom Bacardi perquè porten un ratpenat gravat, però..... déu n'hi do! a quins llocs tan interessants que m'ha dut aquesta dèria.

Un dels conjunts de fenòmens "subterranis" amb les corresponents formacions geològiques resultants a la superfície que mes m'he estimat de perseguir, han estat els relacionats amb el vulcanisme.  Els edificis volcànics m'atrauen amb els deserts de laves i els cràters pregons que manifesten clarament quin ha estat el seu origen convuls. Però el que mes m'apassiona és tota la fenomenologia relacionada amb el vulcanisme actiu, des de fumaroles, guèisers, hidrotermalisme, solfatares i llacs de fang bullent, fins als rius de magmes procedents de volcans en plena erupció, passant, es clar, per la visita esportiva i a vegades la primera exploració espeleològica d'uns quants tubs de lava.

Si compartiu amb mi aquest interès per la natura en la seva expressió mes violenta i l'admiració per la bellesa dels seus paisatges i morfologies mes originals, encara que no es tractin de coves ni avencs, aquí teniu una mostra d'algunes fotos que he anat prenent durant les  darreres quatre dècades.

... segueix en l'apunt de demà...

Jordi Lloret i Prieto

1 comentari:

  1. I pensar que tu encara estàs per explotar !!!! Molt xulo, de debò. Interessant el tema vulcanòleg.

    ResponElimina

Us animem a fer observacions per explicar, il·lustrar, o criticar el contingut d'aquest article. Moltes gràcies per la vostre col·laboració.

Circumstancialment aquesta opció resta suspesa.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.