dimarts, 11 de novembre del 2008

Escriu el teu article

M'agradaria saber més coses de vosaltres

El vosaltres va per tothom, però en especial pels que encara no han col·laborat en l'Espeleobloc, que sou molts. Ja està bé que cada dia surti un article, a dies dos, això no és gens fàcil, però quasi tot s'ho treballa el nostre estimat Víctor. L'hem d'ajudar!

M'agradaria conèixer, per exemple:

-Què penses quan estàs sota l'aigua en una galeria inundada desitjant tornar a trobar una zona seca.

-Els teus sentiments quan aconsegueixes unir dues grans cavitats desprès de moltes campanyes i esforços .
-El teu neguit quan estàs al fons d'un -1000 .
-Què se sent des de dins d'una barca vorejant el Montgrí cercant una cavitat que t'han dit...
...i de qualsevol altre cosa de tots vosaltres...

No cal que siguin escrits sobre grans activitats. Poden ser reflexions i sentiments que ens surten en un moment determinat al recordar una certa exploració, una situació difícil, una satisfacció, etc.

Qui pot col·laborar escrivint un article? Doncs no cal ni fer-se la pregunta. Tothom hi estarà ben rebut. No cal pertànyer ni a la SIE ni al GEB, etc. Hi ha cabuda per qualsevol que desitj expressar-se per escrit. Tots tenim records, vivències, experiències bones i dolentes que mereixerien ser donades a conèixer. El que no deixem escrit, el temps s'ho endurà.

Una excusa molt generalitzada quan parles amb gent per que facin un article: La majoria diu que sí, que tenen algun tema però que no en saben, d'escriure, d'expressar els seus pensaments. Que se l's barregen les idees, que no saben per a on començar, que si l'ortografia, etc. Tot excuses.



Acabo de llegir en el post del 8 d'octubre 2008, sota el títol Arxiu de Veterans núm. 1, referint-se a la seva publicació Associació d'Espeleòlegs Veterans de Catalunya nº 1, juny 2008 i al pròleg diu, entre altres:

No és intenció de que sigui ni una publicació científica, ni esportiva, i molt menys un àlbum de fotografies com es pot pensar. És un recull estructurat i completat amb informació disponible, molts cops aportada pels mateixos protagonistes.

Doncs sí senyor! Estic del tot d'acord amb aquesta línia de, en aquest cas, no voler fer una publicació "molt especialitzada" Això és el que jo voldria recollir de tot-hom, que els mateixos protagonistes escriguin sense voler participar en un concurs pel premi Nobel i sense la obligació que siguin temes científics ni tecnicismes. Tant sols pensaments espontanis retinguts al llarg dels anys i que si no els deixem escrits quant abans, amb el temps aniran evolucionant i un dia ja no sabrem si eren certs o s'han anat magnificant tornant-se llegendes.


Recordo que l'amic Juan Antº. Bonilla, de Burgos, a finals del 1997 va voler fer una cosa original: Va demanar a 50 companys espeleòlegs d'escriure una mena de currículum, un resum de les seves activitats i a més una foto i dues anècdotes. Tot això ell ho volia editar fent un llibre sota el títol 50 Años de Espeleologia Española contada por 50 de sus protagonistas. La gent ho va escriure però per diferents motius el projecte no va arribar a bon fi. Si es podessin recuperar els escrits, ja tindríem un centenar d'aquestes experiències, anècdotes i sentiments que jo us demano.

Jo, quan vaig començar a escriure, em costava molt (i ara també) i fins i tot abans d'enviar-ho ho corregia amb altre gent ja més avesada. Ara no hi ha aquests problemes de correcció, tot es pot fer ON-LINE sense aixecar-se de la cadira.

El tema de l'estil literari ja és diferent, però tampoc és tant difícil i si més no, considero que és més important el sentit de l'escrit que no el seu estil. No hem de tenir ni por ni vergonya. No hi ha excusa.

El que sí crec important és que l'article inclogui algunes fotos, dibuixos, topografies, etc, sobre el tema de l'escrit. No deixa de ser un complement que fa més amena la lectura i facilita la seva comprensió. En cas de no tenir-ne, sempre es pot obtenir material gràfic a Internet. Hi ha temes, com el que esteu llegint, que no tenen un material gràfic temàtic, pel que hi posaré fotos de diverses activitats meves.

Un altre tema és editar els escrits a l'Espeleobloc, però de moment d'aquesta feina ens en encarregaríem nosaltres a la fi de que tots els articles segueixin una línia regular. Jo mateix, els meus primers escrits els enviava al Víctor i ell els acabava d'editar tot donant-los una forma i un estil homogeni. Ara ja ho puc fer jo sol. No és pas complicat.

Per a qualsevol consulta, podeu deixar-ho escrit a Comentaris, deixant una adreça de contacte.

Us espero!

4 comentaris:

  1. Me parece una idea estupenda. seria como hacer entrevistas a gente, pero no necesariamente famosa o profesional... si no a los que hacemos espeleo cada finde semana. yo escribo bastante en mi blog personal.. que no es gran cosa, pero me sirve para luego leerlo al cabo del tiempo, y recordar las cosas que hice un dia... y lo que sentí mientras bajaba la grallera de guara por ejemplo...

    saludos de Juanjo vrxdh@hotmail.com
    se mas de espeleo desde que os leo, gracias.

    ResponElimina
  2. La primera vegada que vaig fer una inmersió va ser a l' Artiguo Bajo, amb el meu volgut amic Mensión, vaig tenir la sensació que l' unic que em conectaba amb el mon exterior era les agulles del meu rellotge.

    Un cop a dins es va produir una forta tempesta, al tornar "la Ferra" plorava com una magdalena es creia que ja erem ofegarts.

    ResponElimina
  3. Estic totalment d'acord. Sóc el primer a reconèixer que és molt còmode connectar-se i veure que ens heu "penjat" avui en el blog. Com en totes les disciplines de la espele, fa falta l'equip. En el cas d'aquest blog suposo que passa el mateix. Tots ens beneficiem del vostre treball i és just que intentem col·laborar en la mesura de les nostres possibilitats i descarregar una mica al incombustible Victor. El que passa és que ens té tan mal acostumats!! Els dies 22 i 23 d'aquest mes tenim previst atacar la zona del nou riu de la espelunga i és una bona excusa per començar a participar en el blog. Espero donar-vos bones notícies i evidentment esteu tots convidats . Com va dir el Mora:
    Vernera no t'ho acabes.

    Edu
    (per cert, a veure si recupero l’usuari y la pass d’aquí, ji ji ji)

    ResponElimina
  4. me pareix una bona idea aquesta. a mi m'agradaria publicar algun article al vostre blog.
    jo duc 3 anys fen espele, açi a Castello hi ha poca cosa i de moment fem el que podem, hi ha molt de temps per davant i aixo es el mes important.
    per enviar l'article a quin correu el tinc que enviar???
    el meu correu es masdexiva@hotmail.com
    i el meu blog:
    cavitats-subterranies.blogspot.com

    ResponElimina

Us animem a fer observacions per explicar, il·lustrar, o criticar el contingut d'aquest article. Moltes gràcies per la vostre col·laboració.

Circumstancialment aquesta opció resta suspesa.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.