dissabte, 22 de setembre del 2012

Espluga Llorna (Lleràs 6)

La seva gran boca es visible des del poble de Castellet.
Per arribar-hi agafarem la pista direcció a Espluga de Serra i aparquem el vehicle a la Font dels Capellans.
Pel darrera de la font surt un corriol poc marcat, hem d'anat amunt en paral·lel al barranc de Sant Miquel i dins d'un bosc de roures fins un antic camp, avui abandonat. Hi han esbartzers però no ens dificultaran la marxa.
Hem de seguir aquest camp cap a la dreta fins al final i ens dirigirem a una canaleta que veurem a mesura que ens acostem i ens permetrà pujar un primer cingle amb una grimpada relativament fàcil, sense haber d'escalar. Despres de la canal hem d'anar a l'esquerra i amunt i veurem la cova ja que el camí es mes obvi. Des del cotxe son uns 45' aproximadament.
Boca de 17x5m. Amb un recorregut de 207 metres i amples dimensions, la galeria va ascendint amb una gran xemeneia intermèdia i un estretament final que podrien constituir punts de continuació.

Coordenades UTM ED50: X  322590, Y  4682871, alt. snm  1350m.
Fauna
vam trobar Coleoptera, Leiodidae, Stygiophyes Latebricola (Jeannel)

Montse Roca, i Juli Serrano (S.I.E.)