divendres, 28 de setembre del 2012

Avenc Barbuixell (Lleràs 10)

Localització
Al mateix camí que hem agafat pel Forat de la Bou, just avanç d'arribar a la boca, cal sortir de la canal per la dreta i pujar per unes rampes pedregoses. Hi ha algunes fites. Ens dirigim cap a l'esquerra i amunt per sota un cingle fins travessar la canal de l'esquerra de la Bou.
Pugem per l'altra banda i a peu de paret està la boca, també hi ha una balma que no es veu fins que s'arriba, perquè està tapat per matolls.

UTM ED50 X= 326443, Y= 4682751

Descripció
Una curta galeria desemboca a la part superior d'una sala (40 x 20 x 20 m). En aquesta sala s'obren unes galeries, de curt recorregut, plenes per sediments.
La paret de la sala oposada a la galeria d'entrada està formada per una colada de grans dimensions que baixa del sostre i que, una vegada que l'hem escalat (26,40 m), - corda instal·lada fa 20 anys!- ens permet l'exploració de dues galeries penjades:
 1) La via "Mora", formada per una galeria recta (46,50 m) que redueix les seves dimensions fins a fer-se impenetrable.
2) La via de "Dalt", formada per dues gateres d'entrada, que comuniquen amb unes sales escalonades, i amb diverses petites galeries.
En total té un recorregut de 284 metres i 46 de desnivell.

Montse Roca, i Juli Serrano (S.I.E.)

1. Sóc un simple aficionat que quan el temps li permet visita alguna cavitat. Una pregunta : No és una mica arriscat progressar per una corda instal.lada desde fa vint anys? Jo no em fïo de cordes antigues. Per exemple, a l'Avenc del Llest vam pujar per la via d'escalada artificial dels aperturistes i no com fa tothom per aquella corda vella que cau del sostre. Salut companys!

2. Efectivament els companys autors de l'article van tenir la precaució de no utilitzar aquesta corda tan antiga. La imatge en la que es veu a la Montse pujant per un pou correspon a la vertical d'entrada.

3. Pel text, havia entés que sí que hi havien pujat. Res a dir, doncs. Felicitacions per aquest fantàstic blog!