diumenge, 6 de juny del 2010

Gouffre de la Laitière Mutante


Amb aquest nom tan particular s’ha batejat la darrera entrada a la Gouffre Berger de la que ja varem informar en el post del passat 23.03.10.

Aquesta es la narració del la descoberta per en Cèdric Lachat

"Anava a fer un xic d'espeleo a la Berger i per descomptat amb tota aquesta neu, l'únic que he aconseguit fer és caminar per la neu durant hores i em perdo! Com de costum, res estrany.

Però de sobte veig una àrea lliure de 3 metres de diàmetre sense neu i, per descomptat, vaig començar a extreure i apilar tots els bloc. Dins del que m’era possible ja que encara duia les botes d'esquí ...

Vist el corrent d'aire que sortia, vaig tornar al dia següent, acompanyat pels SJF (grup d'espeleologia a Grenoble, els meus amics tan bojos com jo) per continuar amb la desobstrucció. Després de quatre dies de netejar, passem i d'entrada hi ha un enorme pou. És malaltís, comença amb p110, P80, P15, P35 i alguns ressalts que ens duen a l'escalada de l'antic SJF 1972, entre d'altres els germans Petzl, Serge Grassi.

És l’enllaç amb la Berger en la xarxa de pous remuntants de la galeria del fang, aigües amunt de l'entrada principal."

Tot seguit teniu podeu veure una selecció de vídeos sobre aquesta troballa.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Us animem a fer observacions per explicar, il·lustrar, o criticar el contingut d'aquest article. Moltes gràcies per la vostre col·laboració.

Circumstancialment aquesta opció resta suspesa.

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.