dijous, 17 de novembre del 2016

Aven des Sangles. Tots Sants a Òpol-Perillós (3).

Passat  el Cortal de Lalane hi ha una corba a ma esquerra, i just aquí agafem la pista a ma dreta que ens porta amunt.

En una bifurcació, trenquem a ma dreta direcció a un lloc que es diu “Le Fangassou”.

Trobem el camp abandonat i veiem la caseta al fons, i al costat un pou tapat amb un sunyer de molles, i com a mes detalls, hi ha uns bidons d’aigua quadrats blancs, i al camps hi ha varis pneumàtics.

Deixem el cotxe i ens dirigim camp a traves direcció a la caseta, l’envoltem per la dreta i seguim un camí poc marcat fins a la boca de l’avenc, a uns escassos 30 mts.
La capçalera la fem a una roca i baixem per l’entrada de l’avenc en un petit ressalt on trobem la primera instal·lació.
Tot seguit baixem el primer pou de 12 mts. que va a parar al cap de munt d’una rampa plena de pedres que hem d’anar amb força compte de no tirar avall a cada pas que donem.
A partir d’aquí totes les instal·lacions son en formacions naturals on han deixat unes bagues.

Baixem per la rampa amb força cura per tal de no tirar pedres fins a la capçalera del segon pou de 9 mts. també en natural amb altres bagues ens permet davallar per un ressalt fins a la última rampa de baixada fins a la màxima fondària de -39 mts.

L’avenc guarda el més interessant en la seva última sala.
Just l’últim metre es un fals sostre on hi ha profusió de formacions, macarrons, petites banderes blanques, i en l’altre banda s’obra un conducte estret on també hi veiem formacions i sobre una roca, algun espeleòleg  avorrit, s’ha dedicat a fer una decoració amb boletes de fang.

Es un avenc curiós, en forma d’espiral, on amb prou feines ens escoltem d’un pou a l’altre, i que guarda les delicades formacions al final de tot.